fredag, november 28, 2008

Burst + Victims, 27/11 - 08, Debaser, Malmö.

Burst
Jaha! Det är ju bara av med hatten igen, för att dom, än en gång, lyckas leverera en hög grymma låtar live.
Fast jag var en ganska stabil konsument i baren, så kommer jag ihåg några citat ifrån Linus Jägerskog, sångaren.

-Tack för ni är kvar, fast jag inte ens knäppt gylfen.
Kommentar efter första låten, när han blivit informerad om situationen med jeansen. Lubba ut på scenen med gylfen öppen, det är stil och klass.

-Jag säger som sångaren i Amon Amarth, Fan va törstig man blir.
Detta sa han två-tre gånger, mellan låtarna, innan han tog en klunk öl. Jag fann det extremt roligt.

-Den här låten orkar jag inte ens berätta vad den handlar om.
Eller något liknande, sa han innan en låt. Tyckte det också var jätte roligt. Kanske berodde på att jag då hamnat i något mystiskt tjejfnitter tillstånd, mellan alla grymma låtar.


























Victims