onsdag, juli 09, 2008

Roskilde Festivalen 3/7 - 6/7 - 2008



Efter mitt förra besök på denna festival så lovade jag att aldrig besöka Roskilde mer, jag lovar runt men håller tunt.




Torsdag

Clutch Odeon 17.30
Jävla röj i tältet, en fin-fin början på detta festival-spektakel.
















The Dö Astoria 20.00










Gossip Odeon 21.30








Radiohead Orange 22.00
Satte mig på trappan och glodde någon låt, tyckte det var dåligt. Fick med en spöknäve på bilden, jag tror det är Harald Blåtand som spökar runt.




The Hellacopters Arena 22.30
Kände att det var roligare att titta en sista gång på dessa gubbar, det var ganska slött här också, men jävligt mycket mera drag än på Radiohead.









Fredag

Band of Horses Arena 16.00
Folk släpade med mig till denna konsert som var sinnesjukt välbesökt. 2000 grader i solen gjorde att det bara blev 3-4 låtar utanför tältet, sedan var det bara att uppsöka vätskekontrollen.




Kings of Leon Orange 19.30









Seasick Steve
Pavilion 21.00
Oboy! Jävla gött bluesdrag på denna gamle stofil. Var jävligt bra.








Holy Fuck Pavilion 23.00
Förvånad över hur bra jag tyckte dessa var. Svinbra sväng!










Battles Odeon 24.00
Lubbade bort och glodde två låtar, valde att käka och slappna av lite istället.







Yeasayer Pavilion 01.00
Sådär, va?






Motorpsycho Odeon 02.00
Avslutade med att glo, med sömndruckna ögon, på dessa norrbaggar. Tyade inte fullfölja hela spektaket, då sovsäcken var det enda jag tänkte på.








Lördag


Judas Priest Orange 19.00
Översteprästen med hans lakejer, sprattlade omkring på sedvanligt sätt.











Neil Young Orange 21.30
Ca. halva konserten klarade jag av, sedan blev det viloläge. Det lät bra det som kom ur högtalarna.








The Duke Spirit Odeon 02.30
Efter en powernap, så gick jag bort och tittade på 2/3 delar av domma. Försov mig i tältet.









Söndag


At The Gates Arena 14.00
Jag spudlade inte av energi, när dessa gossar fyrade av sitt artilleri. Men bra som fan tyckte jag det var. Lite flippad tidpunkt!


























Path of No Return Pavilion 15.00
Smög bort och kikade på dessa, med en gulasch och en Brooklynbira.






Slayer Orange 17.00
En kavalkad av goa låtar pumpades ut och satte punkt för detta års festival.